Vuodesta 2003 ja opinnäytetyönä scifitarina Zone8



Zone8 on omasta mielikuvituksestani peräisin oleva scifitarina, joka koostuu monista eri hahmoista ja paikoista ja ne kaikki yhdessä muodostavat kokonaisuuden.

Opinnäytetyöhöni kuului 7 hahmoa, 3 maisemamaalausta ja lisäksi olen tehnyt maalauksen Crystal Anchor ja Deep Forest. Cecjia esiintyy luonnoksissa ja maalauksissa kahteen kertaan. Työn on tarkoitus jatkua kauas eteenpäin opinnäytetyön jälkeenkin, niin lisää jää myös myöhemmin maalattavaksi ja kirjoitettavaksi. Aika tehdä koulutyönä maalauksia ja kirjallista osaa on ollut rajallinen ja taideliikkeistä on ollut välillä vaikea saada niitä pohjia, joita haluaisi. Myyjä on tilannut tiettyjä kokoja, kun ei ole ollut muuten saatavilla.

Maalaukset toteutin akryylimaaleilla näille valmiille pohjille. Cecjian, Solacen-planeetalla Cecjian kanssa, Zeldan, Rawdacen sekä Crystal Anchorin ja Deep Forestin olen maalannut 50 cm x 61 cm kokoisille pohjille. Maisemat olen maalannut pohjille, jotka ovat 60 cm x 73 cm.

Zone8 alkoi mielessäni ollessani lukiossa vuosina 2003-2005 ja jo silloin aloin piirtää ja kuvitella hahmoja ja tapahtumia. Projekti on jäänyt kuitenkin kesken vaiherikkaiden elämäntilanteiden keskellä, mutta nyt olen herättelemässä tätä loputonta ikuisuusprojektia uudelleen henkiin. Nyt, vuosina 2015-2017 olen tehnyt uusia luonnoksia vanhojen kuvien ja kirjoitusteni perusteella, joissa kuvaillaan henkilöitä. Olen myös keksinyt paljon uutta ja piirtänyt värillisiä luonnoksia/piirustuksia eri hahmoista ja planeettamaisemista ja Zone8:n kaupungeista. Olen jatkanut siitä, mikä jäi aikoinaan keskeneräiseksi. Joitain hahmoja olen luonut kokonaan uudelleen ja keksinyt paljon lisää. Olen piirtänyt rakennuksia, avaruutta, aluksia, puita, luontoa, planeettoja, tähtisumua, Rubikin kuution, huoneen, lattioita, huonekaluja, ikkunoita, siltaa, jokia, vettä jne.

Kaiken mukana kulkee tarinanpätkiä eri tapahtumista ja elämäntilanteista, joihin sisältyy vahvoja tunteita; ystävyyttä, surua, tuskaa, kaipausta, onnea, rauhaa ja rakkautta. 

Ne, ja maalaukset yhdessä kuljettavat lukijaa ja katsojaa hurjalle matkalle tähtien tuolle puolen, toiseen ulottuvuuteen ja kauas toisiin universumeihin; voit kokea tuon kaiken omalla mielikuvituksellasi, joka on ihmiselämän suunnaton rikkaus, luovuuden lähde ja inspiraatio. 

Zone 8 on itänyt mielessäni opinnäytetyönä jo KSAO:n koulun ensimmäisenä vuonna. Rakastan fantasia- ja scifitaidetta ja kirjallisuutta ja pelaan Mass Effect 2-peliä. Olen itse kirjoittanutkin stoorinalkuja kyseisistä aiheista, mutta ei ole ollut aikaa (eikä aina ideoita) työstää niitä loppuun. Olen kuitenkin saanut ennen opiskelujen alkamista kirjoitettua n. 400-sivuisen romaanin aikuisnuoren Krissen elämästä, nimeltään Avain onneen.

Kuitenkin Zone 8 on tuntunut sopivimmalta aiheelta opinnäytetyöksi, vaikka aivan helppoa ei valitseminen ole ollut.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

1. Ovi Zone8:n

36. Zone8: Helpottava vapaus oikeutetun suuttumuksen jälkeen/Matkalla Alicialla

33. Zone8: He make me so grazy; Cecjia rakkaani