14. Jatkoa Zone8. Tellus 2020



Tellus 2020



Yhdessä

Heti tuli parempi olo, kun ajattelin Zone8:aa, missä on sellainen toisiaan rakastava ja toisistaan huolta pitävä porukka, johon todella kuulun ja jossa mun ei tarvi välittää Maapallon asioista ja Maailman ilkeistä ihmisistä mitään.

Cecjia, E, Lizanette (mun äitihahmo) ja the Bossin vaimo ja toinen johtaja, Rawdace, Zelda, Nymfa, Kalym, Zak-11, TooJee, Ramisha, Diana, Zherra ja Werena.

Ja ne ihanat planeetat Deep Forest, Blue Mist ja Solacen. SOS-asema Crystal Anchor.

Liz tuli lohduttamaan mua, mun Zone8 asuntoon ja illan vietin taas E:n kanssa ja sen aluksella (patjalla takkatulen vieressä).

Istuimme kaikki aiemmin takkahuoneessa viltit ympärillä ja kuumat juomat edessämme. Katsoimme lämpimän hiljaisuuden vallitessa toisiamme ja sitten oli kierrokset hartiahierontaa. Ja halaukset päivän päätteeksi.

Pilvenpiirtäjäkaupunki kimmeltää puistojen ja puutarhojen keskellä.



Salaisuus

Mutta sitten minulle tulee yllättäen salaisuus, joka muotoutuu omaksi ongelmaksi.

Oma tilanteeni Maan suhteen muuttuu ja joudun salaamaan asian Zone8:ssa. Alkaa uusi aikakausi ja uudet tehtävät. Joudun tekemään vaikean päätöksen. Joudun valitsemaan Maan ja Zone8:n välillä. Tehtävät Maassa ja suhde poikaystäväni kanssa tulevat viemään suurimman osan ajastani. Mutta Zone8:sta en lähde kuitenkaan lopullisesti. Sehän on kotini.

Zone8:ssa vetäydyin syrjään ja olin yksin. Muut ihmettelevät, etenkin E, mutta minä en kerro - en vielä.

Olen saanut opiskelupaikan Maassa, puhtaus- ja kiinteistöpalvelualalta.

Maassa minulla on salaisuus, ajatuksissa todellinen kotini, tähtien tuolla puolen, rakkaideni seurassa. Mutta siitä elämästä olen joutunut luopumaan toistaiseksi ja määrittelemättömäksi ajaksi.

Salainen reitti Maasta Zone8:n ja tulen tapaamaan Cecjiaa...

Minun on vaikea seurustella sekä E:n että poikaystäväni kanssa. Poikaystäväni ja mun välit ovat korjaantuneet jatkuvien riitojen jälkeen. On tullut hyvä aika ja rakkaus uudelleen. Mutta en tiedä miten kerron E:lle ilman että loukkaan häntä. E on kuitenkin aina lohduttanut minua hädässäni ja näyttänyt rakkautensa.

Tätä ongelmaa eivät edes Rubikinkuutiot ja ajankääntäjät kykene ratkaisemaan. Minun on toistaiseksi luovuttava.

Lizanette tulee jälleen lohduttamaan, kun olen yksin aluksessani. Katsomme kaunista avaruutta; mietin että miten voisin todellakaan luopua tästä kaikesta, tämähän on rakas kotini.

Liz kertoo tietävänsä. En ole sitä hänelle kertonut.

Pyydämme myös Cecjian paikalle ja kerromme hänelle. Cecjia on helpottunut siitä, että huolissaan olemiseeni on syy. Muukin syy kuin ihmissuhteet Maassa.

Liz ja Cecjia kertovat tukevansa minua. Minusta pidettäisiin aina huolta ja voisin ottaa yhteyttä Zoneen aina kun siihen olisi tarve.

Suhde E:n kanssa on koetuksella, myös sen takia, koska poikaystävälläni ja minulla on nyt tosi hyvät välit. Olen kuitenkin kokenut E:n kanssa kaiken hyvän ja ihanan. Mutta nyt en enää tiedä. Meille ei ole oikein enää aikaa.








Aikaongelma ratkaistaan osittain:

Auringon soihtu (vaihtoehtoisia nimityksiä purkaus, roihupurkaus, roihu tai flare ) on Auringon Koronassa tapahtuva voimakas purkaus ja yksi Auringon aktiivisuuden ilmentymistä. Yksittäisen purkauksen voima voi olla kymmenien miljoonien vetypommien luokkaa, kuumentaa koronaa hetkellisesti merkittävästi ja kiihdyttää atomien ja hiukkasten nopeuksia lähelle valon nopeutta. Voimme havaita auringon soihtuja niin radio- ja röntgenteleskoopeilla kuin näkyvän valon havaitsimillakin. Maassa auringon soihdut aiheuttavat radiohäiriöitä ja revontulia.

Purkausten synty ja revontulet

Auringon soihtu syntyy, kun monia erimerkkisiä magneettisia napoja edustavia auringonpilkkuja kasaantuu yhteen synnyttäen voimakkaan ja monimutkaisen magneettikentän. Kun magneettinen voimaviivarakenne sitten äkillisesti yksinkertaistuu, osa suljetuista voimaviivoista repeää avoimiksi, vapauttaen samalla osan magneettikenttään sitoutuneesta energiasta räjähdysmäisesti. Tapahtumaketju aiheuttaa aurinkotuulimyrskyn, joka sinkoutuu ulos seuraten auringon magneettisia voimaviivoja. Kun Aurinko on aktiivinen, purkauksia on muutama päivässä. Hiljaisena aikana niitä havaitaan noin yksi viikossa.

Auringon soihdun matkaan lähettämät protonit saapuvat maahan noin 15 minuutissa. Niihin liittyy Auringon koronan massaviskautumisia, jotka aiheuttavat Maassa revontulia. Revontulet syntyvät auringon hiukkaspurkausten osuessa Maan ilmakehään.



Näiden tulirenkaiden läpi voi matkustaa Ajassa... ja Ajan tuolle puolen.

Cecjian kanssa. Hän tulee hakemaan minut Maasta...
Cecjian alus, sauna, lämpö, rentoutuminen, hellyys, poreallas, hieronta, takkatuli, drinksut...

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

1. Ovi Zone8:n

36. Zone8: Helpottava vapaus oikeutetun suuttumuksen jälkeen/Matkalla Alicialla

33. Zone8: He make me so grazy; Cecjia rakkaani